Léto
Pokračovat ve čtení

Dolorama: 61 kilometrů a 1 000 pocitů štěstí

Co mě tady čeká?

Trasa Dolorama je 61 kilometrů dlouhá dálková pěší trasa zahrnující 2 356 výškových metrů, která vede z alpské pastviny Rodenecker-Lüsner Alm kolem masivu Peitlerkofel, podél úpatí horské skupiny Geislergruppe a přes Raschötz až do Lajenu. Po cestě si užijete působivý panoramatický výhled na Dolomity, zapsané na Seznam světového dědictví UNESCO, a na zdejších horských chatách zažijete autentickou pohostinnost.

1. etapa | 20,4 km | 6,5 hod.

První etapa vede z Zumisu přes sytě zelenou alpskou pastvinu Rodenecker-Lüsner Alm, kolem několika horských chat s fungujícím provozem nahoru k osadě Campill, která nabízí fantastický výhled. Dál pokračujete z kopce dolů ke kapličce Jakobsstöckl a cestou Anton-Schwingshackl-Weg k jezeru Glittner See, až dorazíte k moderní a útulné horské chatě Maurerberghütte.

2. etapa | 14,7 km | 5 hod.

Druhá etapa vede nejprve z kopce dolů k horskému průsmyku Würzjoch a následně kolem masivu Peitlerkofel, který je považován i za „bránu Dolomit“. Přes sytě zelené alpské pastviny stoupáte nad údolím Gadertal kolem původních chat nahoru až k horské chatě Schlüterhütte.

3. etapa | 16,2 km | 5 hod.

Třetí etapa vede podél cesty Adolf-Munkel-Weg na úpatí horské skupiny Geislergruppe kolem několika alpských horských chat. Po výstupu na průsmyk Brogles Sattel doporučujeme se ohlédnout: Za vámi se otevírá impozantní výhled na Geislergruppe. Dále pokračujete přes horskou stezku Grödner Höhenweg s dechberoucími panoramatickými výhledy na horský masív Sellastock, vrcholy Langkofel a Plattkofel a na alpskou pastvinu Seiser Alm k horské chatě Raschötzhütte.

4. etapa | 9,7 km | 3 hod.

Poslední etapa vede od horské chaty Raschötzhütte přibližně 1 000 výškových metrů z kopce dolů, přes louky a lesy až do Lajenu.

Co tady mohu zažít?

Trasa Dolorama vede okouzlující vegetací, kolem impozantních horských formací a miliony let starou historií Dolomit. Tady se opravdu vyplatí zastavit, na bledé skalní útvary se totiž nemůžete vynadívat. Tato trasa je obecně klasifikována jako středně těžká a pěší stezky jsou na celé trase příjemně široké – trasa nezahrnuje žádné lezecké úseky.

Pokračovat ve čtení

Na chatách se připravují tradiční vydatné pokrmy, které i po dlouhém dni na nohou dodají potřebnou energii.

Jak se sem dostanu?

Trasa začíná u parkoviště Zumis na začátku alpské pastviny Rodenecker-Lüsner Alm. Sem se dostanete nejlépe speciálním autobusem Almbus, který jezdí každou hodinu z nádraží v Mühlbachu až k parkovišti Zumis. Náš tip: Máte-li kartu Almencard, využijte autobus Almbus do Zumisu zdarma! Alternativně můžete přijet autem: Jeďte z Mühlbachu směrem na Rodeneck a sledujte dopravní značení až k placenému parkovišti Zumis. Z túry dorazíte do Lajenu, odkud se veřejnou dopravou asi za 2,5 hodiny dostanete zpět do Zumisu.

Dálková pěší trasa Dolorama
Bohatá na výhledy a požitky
Paragliding v Jižním Tyrolsku
Vysoko nad světem hor
Alpská pastvina Rodenecker-Lüsner Alm
Sen milovníků přírody a historie
Zámek Rodenegg
Impozantní obranný hrad v údolí Eisacktal
Cesta stvoření světa
Zastavte se, užívejte a odpočiňte si